Köp & Leveransvillkor

Allmänna villkor
I vår e-handel är alla våra priser angivna i SEK exklusive moms. Vi kan offerera vid större kvantiteter. Priser avser per enhet, våra förpackningar bryts ej. Vid kampanj eller andra erbjudanden kan inte priset kombineras med avtal eller andra rabatter. Lokala avvikelser kan förekomma. Vi reserverar oss för valutakursförändringar, råvaruprisuppgångar samt fraktprisförändringar och förbehåller sig rätten att justera priser och avgifter.

Horeca Grossisten reserverar sig för tryckfel och felaktig information påverkade av tekniska och mänskliga fel.

Betalning
– Faktura
– Klarna

Vid fakturering tillämpar Horeca Grossisten 20 dagar netto från fakturadatum, samt vid betalning efter förfallodagen debiteras dröjsmålsränta 8 %. Administrativ avgift tillkommer på 45kr per pappersfaktura.

Horeca Grossisten förbehåller sig rätten till att ta kreditupplysning vid behov.

Frakt
Horeca Grossisten debiterar frakt enligt gällande prislista.

Leverans
Horeca Grossisten skickar varor över hela Sverige. Leveranstiden och deadline för beställning varierar beroende på vart i landet leveransen skall ske. Leveranstiden för lagervaror är normalt 2–5 arbetsdagar vid order före klockan 12.00. Leverans sker till angiven leveransadress. Om en beställd vara är restnoterad meddelar vi kunden beräknad leveranstid för att godkänna senare leverans eller makulera beställningen. Specialbeställda produkter av kund kan inte avbeställas. Leveransförseningar kan ske bland annat när en leverantör inte kan fullfölja sina leveransförpliktelser gentemot oss. Om det inträffar frånsäger vi oss ersättningsansvar till kunden för den skada som förseningen orsakat. Vi meddelar kunden om leveranstiden kraftigt avviker från den vi uppgivit.

Kontrollera alltid leveransen. Är förpackningen skadad ber vi dig spara emballaget och anmäla ärendet direkt till vår Kundtjänst. Är godset skadat under leveransen anmäls ärendet direkt till åkeriet.

Retur och bytesrätt
Vi byter endast oöppnade förpackningar. Kunden står för frakten vid retur eller reklamation. Returfrakt hanteras av kunden. Produkter som inte ingår i vårt ordinarie lagersortiment kan inte bytas eller returneras. Har kunden gjort en felbeställning och vill att Horeca Grossisten ska återta produkten, debiteras kunden 30 procent av ordervärdet, samt fraktkostnad.

Reklamation av felleveranser eller felaktiga varor skall ske inom 8 dagar från ankomstdag. Skador på varan ska reklameras utan oskäligt uppehåll. Kontakta Kundtjänst för mer information om tillvägagångssätt.

Garantier lämnas i de fall det är applicerbart, från tillverkaren av produkterna. Horeca Grossisten lämnar inget utöver tillverkarens garantivillkor. Horeca Grossisten arbetar endast mot företag. Vi tillämpar reglerna för ångerrätt enligt svensk lag.

Ägarförbehåll
Produkterna förblir Horeca Grossistens egendom tills de till fullo har betalats. Köpvillkoren anses accepterade vid beställning. Tvister angående tolkningar eller tillämpning av dessa köpvillkor och därmed sammanhängande rättsförhållanden ska avgöras enligt svensk lag.

Force Majeure
Vid eventuell Force Majeure hålls vi inte ansvariga för omständigheter som är utom kontroll samt orsakas av omständigheter som vi inte rår över. Exempel på detta är krig, myndighetsåtgärd, strejk, miljökatastrofer eller liknande förhållanden.